tisdag 7 oktober 2008

Vardagens val

Denna veckas uppgift på fotokursen är att skildra "min dag" eller "min vecka". Med andra ord har jag hela tiden kameran till hands i vardagen; när jag handlar, när Hilda går till dagis, på simskolan, vid frukostbordet... Igår frågade jag Peter om jag kanske skulle ha kameran inne i bilen i stället för i bagaget när vi körde från simskolan. Men det där med att ta kort på någon som kör, det är väl mer Saras grej!?

Nu har jag alltså över 200 vardagskort att välja bland och vi ska begränsa oss till 3-4. Tänk vad dokumenterad den senaste veckan är, vad härligt att veta i framtiden. Eller? Hur många kort med upplösningen FINE kan man egentligen lagra på datorn? Det blir kanske inte så roligt när man måste köpa ny hårddisk, i framtiden.


Jag måste inte välja riktigt än, kursen är först på torsdag. Mitt i vardagen står i stället valet mellan att städa hallen eller ta en härlig förmiddagskaffe. Valet är redan gjort, fatet är tomt, den lilla återstående kaffeskvätten ljummen och hallen - precis som på bilden.

2 kommentarer:

Sara sa...

Min vardag känns tudelad. Barn och barntillbehör hemma och patienter som man inte kan fota på jobbet. Har med kameran idag, men rummet i Partille är ju så fult... Skulle tagit med kameran igår istället. Dessutom har jag ont i huvudet igen och värken tilltar när man kisat i kamerasökaren för länge!Jag beundrar dig som hinner med en så fin blogg utöver vardagsbestyren, din blogg förgyller en arbetande kvinnas vardag ska du veta. Att läsa om livet i den lilla orten gör att jag behåller verklighetsanknytningen och inte känner mig så långt bort från mina små barn och mitt lilla hus och min fina vän i vår lilla hemort!

Marie sa...

Vad fint du skriver, du med! Kram