lördag 4 oktober 2008

Datorvarning i höstrusket

Oj oj oj. Peter är ute och snickrar spaljéstaket och det enda jag gör när barnen sover är att sitta fastnaglad framför skärmen. Den senaste halvtimman har jag:
- pratat med Carola och Karin på Skype med mitt nya headset. Detta sätt att kommunicera kan varmt rekommenderas då det är helt kostnadsfritt, man har båda händerna fria och kan surfa samtidigt. Speciellt praktiskt känns det när Karin bor i Finland.
- bokat flygbiljett till Helsingfors för mig och barnen i november. Nu är det bara för Peter att bjuda hem alla grabbarna på datorkvällen som aldrig blivit av.
- blivit medlem på face-book. Där öppnade sig en helt ny värld av gamla klasskompisar.

Idag är det verkligen höst i luften. Häromdagen testade jag kamerans vitbalans ute i trädgården, på några höstliga företeelser i naturen.



Inga kommentarer: