söndag 5 oktober 2008

Glädjens ögonblick eller tre sidor av saken

I dagens GP har tidningens fotografer, i dessa tider av bankkris och klimathot, fått i uppdrag att visa glädjen i vardagen. Jag gjorde ett försök att hitta en länk men än så länge verkar reportaget bara finnas i pappersformat. Där finns bilder av sjukhusclowner, hummerfiskare och loppisbesökare. Som hängiven student i fotografering lät jag mig inspireras och började genast fundera på var mitt glädjens ögonblick finns i fotosamlingen. I tretal vill jag därför presentera:

Den sanna glädjen i att baka bröd och bullar



Den sanna glädjan i att pyssla och resa; här i gårdagens tågutflykt till Papperskraft





Den sanna glädjen i att vara två, porträtt av min man (läraren på fotokursen trodde på fullt allvar att han var tre olika personer)
Glädjens ögonblick finns nog lite varstans. Det är roligt att glädjas!

Inga kommentarer: