måndag 6 oktober 2008

Magkompisar

Till Viktor och Simon som fyller tre år idag och till deras mammor Linda och Karin: (med risk att låta alltför feministisk - visst är födelsedagen mammans dag också eller vad säger ni?)


På födelsedagen

Mitt lilla barn
jag vill sjunga en sång för dig
vagga dig i min famn
andas in doften av ditt hår
tänk att det hunnit gå tre år
är det inte ofattbart?
och alldeles underbart
att få se dig växa upp till en stor tjej eller kille
hur kunde det bli precis som vi ville?

Jag vill sjunga en sång för dig
vagga dig i min famn
få vara din mamma alla dagar
jag följer dig dit du går
tänk att du fyller tre år

Och så småningom släpper jag taget allt mer
åren blir fler, du ser
jag vill sjunga en sång för dig
höra ditt bubblande skratt
och känna dig, hålla dig, veta att
jag får vara din mamma
och du mitt barn

1 kommentar:

Linda sa...

Marie!! Va gullig du är, nu kom det allt lite tårar här:-) Viktor kommer tycka det är jättekul att se korten. Det var paketöppning i morse, många paket blev det;-) Sedan var han väldigt nöjd med att ha glass med sig till dagis!!!!! I eftermiddag blir det lite mys och när Fredrik kommer hem ska vi åka o bowla!! Kram Linda