fredag 31 oktober 2008

Egen väg som lönar sig

Idag har jag fått nya Hus & Hem. På framsidan kan man läsa Ernst Kirchsteiger tillkännage "jag är en soffa". Jag bläddrar bland de vackra reportagen och kan konstatera att Ernst inne i tidningen intervjuas som månadens inspiratör och både liknar kvinnor med inredning och sig själv med en social soffa. Säga vad man vill om Ernst, men enkelspårig är han i varje fall inte.

Hilda valde också ett sidospår idag hos tandläkaren. Hon satt i tandläkarstolen, svarade på frågorna om sockerintag och napp, men när hon skulle gapa var det för att få in handen i munnen. Besöket slutade med att mamma fick agera tandläkare och stoppa in spegeln i munnen och räkna tänderna medan tandläkare Henriette tittade på. Jag hade lovat henne att gå och köpa en leksak i leksaksaffären om hon gapade, och eftersom hon hade gapat (om än bara mot mamma) så fick hon välja med mitt samtycke. Läkarväskan hon hittade på mindre än fem sekunder kunde jag ju knappast säga nej till, hur passande som helst.

Einar besökte också tandläkaren. Han tryckte på diverse knappar, spolade vatten och hissade stolen. När tandsköterskan ville ta sig en titt i hans mun var han snabbt uppe på plats, sa "iiiii" och sträckte ut tungan. Han får också leka med läkarväskan... när han inte blir runtkörd i matkorgen som efter besöket hos tandläkaren.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Hahaha.

Alla bilderna är fina men sista är helt suverän.

Marie sa...

Tack! Vi har en liknande man borde leta fram i datorn från en fjällsemester där han sover framåtlutad i en barnkundvagn...