onsdag 18 februari 2009

Vilket var värst?


Vet inte när det på allvar gick åt skogen idag. Var det när morgontåget var så sent att jag missade anslutningsbussen? Konsekvens: jag var på jobbet först 7:50 trots att jag gick upp 5:50.

Eller var det när kaffemaskinen på jobbet just fallerade när jag kom in på personalrummet med en bulle i släptåg? Konsekvens: en kopp med dopp utan kopp och ett rejält kaffesug.

Var det när ventilationen stod helt stilla på skolan när man just stekte köttfärs med 15 sjundeklassare? Konsekvens: matos som en gloria runt undertecknad resten av dagen.
Eller kanske när jag svarade fel på Saras sms på tåget? Konsekvens: stackars Sara sprang gatlopp så fort tåget stannade för att komma framåt fast jag i själva verket satt längre bak och försökte ringa en batterislut telefon.

Kanske var ändå det värsta att Einar hade nästan 39 graders feber, den lille guldklimpen. Konsekvens: i värsta fall en inställd miniskidsemester till helgen på tu man hand.

Konstigt att det ändå känns mest som en helt vanlig dag - och förmodligen är det väl DET som är värst!

Inga kommentarer: