måndag 23 februari 2009

Extra extremt

Så satt vi där och drack vårt kaffe, behagliga i kroppen efter vattengympan och med hela dagen i skidspåren framför oss, när vi plötsligt såg att det som föll utanför inte var snö. Inget lätt, utan ett stort och ösigt hällregn var vad det var där ute.

Peter åkte över två mil i alla fall och mindes sin första vasaloppsupplevelse; en regnig dag mellan Sälen och Mora, kanske den sämsta i mannaminne. En annan gång hade han -20 och förfrös tummarna. Alltid extrema förhållanden. Ja, inte till kvinnor, eller vad vet jag, men extrema väderförhållanden just under Vasaloppet. Kanske kan vi pricka rätt nu, om vi hjälps åt hela tjocka släkten.



Låt oss hålla tummarna för -5, en klarblå himmel, gnistrande snö och bröderna K som två raketer i spåren på söndag. Upp i ledning, från bakersta ledet. Extremt, javisst!

2 kommentarer:

E sa...

jag håller såklart tummarna för minusgrader i ert skidspår, även om mina metaforer talar lite negativt om snön just i de senaste inläggen.
Jag ville bara säga hur glad jag blev för dina rader och att jag ville hälsa på hos dej med. jag kommer igen=).
Hoppas ni får det fint i snön.

Marie sa...

Tack för det! Kanske kan jag fixa positiva metaforer från snön:)