torsdag 5 februari 2009

På väg

Nu har jag installerat mig på tåget, 1:a klass förstås, mot Stockholm för vidare transport mot Järvsö och lite skidåkning. Uppkopplingen av datorn mot SJs WLAN gick bra även om jag först inte förstod varför jag inte kom utanför SJs intranät. Det krävdes en inloggning, eller skall man kalla det utloggning när man vill ut på nätet, och ett lösenord som visst fanns på biljetten. Det var inte helt självklart men jag chansade på bokningsnumret och det visade sig vara rätt. Biljetten i detta fall består av en utskrift från SJs hemsida så allt kan fixas hemifrån, om det inte är som i mitt fall att bläckpatronerna tagit slut så Marie fick skriva ut biljetten från jobbet. Inspirerande nog så har det kommit några snökorn under natten så marken har varit vitklädd ända hemifrån. Rapporten från min bror säger att det skall vara kallt i Järvsjö, ca -10' C, men enligt GP kommer temperaturen ligga på ca -5'C idag och de kommande dagarna. Vi får se, vinter och snö skall det vara i varje fall.

Inga kommentarer: