måndag 9 februari 2009

Ååå hej

Peter sliter med barnens ytterkläder ute i hallen. Ååå hej, åå hej. Ja, nu är han nämligen hemma från Järvsö, den något slagne hjälten. Ååå hej, åå hej, vad han har stakat. Det konstigaste, det är väl att Jörgen i alla tider haft bättre glid än Peter. Kanske är det så med storebröder och storasystrar? Allt tycks lite lättare för dem, åtminstone enligt deras syskon.

Det mobila bredbandet är hemma också, tack och lov. Vårt hemmabredband har strulat, typiskt nog precis när man inte hade tillgång till det mobila.

- Låg du där fööthooot, pappa? Hilda pekar mot sackosäcken.
- Ja, det gjorde jag.
- Och busade med barnen?
- Ja, jag busade med de busiga barnen! Eller var det med de snälla och goa barnen? Peter ser tveksam ut.
- Det var de snälla och goa barnen, pappa!

Nu går vi till öppna förskolan med vagnen och lämnar den slagne hjälten med innertaket till garaget. Ååå hej, åå hej.

3 kommentarer:

Linda sa...

Typiskt att hela min familj e sjuk nu när du e hemma!!! Vilken bra insändare i GP idag!! KRAM

Marie sa...

Tack! Ja, jag saknade dig:) Vad är det med er? Kram

Linda sa...

Jag är frisk, men resten e magsjuka fast på bättringsvägen (hoppas jag)! Olivia började natten till onsdag, viktor natten till fredag och fredrik igår morse!! Viktor hade riktig kräksjuka, men de har inte de andra haft.