torsdag 5 februari 2009

Klass 1,5

Vid påstigning noterade jag en man med serveringsvagn som likt en flygvärdinna serverade resenärerna frukost; noterade innebär för övrigt att jag precis lyckades trycka mig förbid med min stora resväska. Då jag satt mig förstod jag att det var konduktören, som antagligen kallas tågvärd nu för tiden, eftersom han kontrollerade biljetterna för nya påstigande varpå han frågade om de önskade kaffe eller te. Snart var det min tur och snopet konstaterade jag att efter att han kontrollerat min biljett inte ställde frågon om kaffe eller te utan förberadde sig på att skrida vidare. Jag hejdade honom och frågade om jag kunde få en kopp kaffe, varpå han ovilligt hällde upp en kopp och meddelade mig att det finns att hämta längst bak i vagnen. Det finns tydligen olika klasser även inom 1:a klass och jag hade uppenbarligen köpt biljett till klass 1,5 vilken inte riktigt räcker för full service. Men som Tony Rickardsson brukar säga, "Jag e int bitter".
För övrigt har ett meddelande kommit om att tåget "traditionsenligt" är försenat, hittills 10 min.

2 kommentarer:

Marie sa...

Klass 1,5 är förmodligen långt bättre än servicen du får som hemmapappa under dagarna... Hoppas du kom med Gävle-tåget i Stockholm! p o k

Linda sa...

Jag e imponerad!! 2 inlägg på 1 timme... hoppas du får det riktigt härligt:-) Kram Linda