onsdag 31 december 2008

Gott slut 2008

Här pågår förberedelser både här och där, inte minst vid spisen samtidigt som fingrarna knappar över tangenterna, trots att hela huset sover utom undertecknad. Kanske borde jag avrunda 2008 som ett år då jag varit mammaledig precis hela året, då Hilda fyllde 3 och Einar 1, då jag lärde känna - på nytt eller ytterligare en gång - ett antal människor som har betydelse i mitt liv, då jag började blogga och skriva på allvar, men nej... jag är väl inte så mycket för utvärderingar. Roligare är att blicka framåt, mot nya händelser, ögonblick, mål och upplevelser.

Emellertid är det faktiskt svårt att blicka längre fram än till kvällens dessert. Peter har gjort den med omsorgsfull hand. Visst ser den mest ut som en påskhälsning...

...men när vi vänder den och sticker i tomtebloss och softar belysningen en aning, då lär slutet bli riktigt gott!

Inga kommentarer: