tisdag 9 december 2008

Knyta och återknyta kontakter

Det är helt fantastiskt hur många kontakter jag knutit via datorn på senaste tiden. Bloggandet kan ge människor chansen att lära känna varandra bättre och då har man dragit en högvinst tycker jag - om man bloggar eller läser bloggar. När face-book öppnade sig för mig fick jag kontakt med människor jag en gång tappat bort men nu kunde knyta elektronisk kontakt med. Bättre eller sämre kan diskuteras men är alternativet att inte ha någon kontakt alls så får man nog tillstå att computern är fantastisk.

Som grädde på moset damp det igår ner ett brev hemma hos mina föräldrar från en gammal, gammal brevvän som jag inte skrivit till på kanske 17 år - OJ!! utan att på något sätt få åldersnoja. Vi var en gång och hälsade på henne och hennes familj i en väldigt varm del av USA.

Och jag som hela tiden tänker på vers när jag är sysslolös, funderade igår när jag nattade Einar:

Kontakter som knyts
vänskap som bryts
kommer kanske aldrig åter
eller i en annan del av livet

men nej, den är inte färdig - lägges i samma hög som alla andra halvfärdiga. Eller finns det någon därute i cyber som vill fortsätta? Säg vad man inte kan göra via nätet.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Så, nu blogg-länkade jag till dig med :-D

Själv var jag lite tveksam till bloggandet först men så har jag ett gäng vänner som bloggar och testade själv. Jättekul ju.. både att skriva o läsa. Men man får vara lite vaksam för det finns ju ett liv utanför datorn med :-)

Hoppas ni får en bra dag där nere i söder!

Marie sa...

Ja, det är verkligen hur kul som helst, både att skriva och läsa! Leve bloggen!