onsdag 17 december 2008

Lucia och uppväxt


Efter väntan som kändes som en evighet som förväntansfull förälder bland 100 andra förväntansfulla föräldrar tågade de in, dessa små ljuvliga uppenbarelser. Ingen blev besviken, även om alla andra borde ha blivit det eftersom Hilda var sötast. Vilken tur att just vi är hennes föräldrar!
Efteråt konstaterade hon:
-Nu har jag växt upp, mamma!
Och det är verkligen roligt om firande i dagarna tre har fått henne att känna sig större, såvida lucia inte berövat henne barndomen. Det där med "växt upp" kanske man får ta med en nypa salt när det är en treåring som står för uttrycket.
Själv växte jag upp som mest när musikläraren och ledaren för kören i mellanstadiet pekade på mig med hela armen och sa:
-Det är DU som sjunger falskt! Kan du sjunga tyst i början och starkare och starkare först i refrängen vore det bra.
Men jag är inte bitter. Jag sjöng väl helt enkelt inget vidare.

Inga kommentarer: