onsdag 17 december 2008

Billigt värre


Det var verkligen skönt att någon kunde sätta ord på det som jag aldrig kunde uttryckt bättre utan bara gick och muttrade över, alla som gnäller över årets julkalender. Vi älskar årets julkalender! I helgen sa Peter och jag i en mun vid frukostbordet: "Tänk att de rövade bort tomtefar" efter att ha sett dagens avsnitt. Om vi är själsfränder eller bara håller en allmänt billig nivå på konversationerna är jag nog inte rätt person att avgöra. Eller är jag det? I så fall säger jag det förstnämnda.

Idag köpte vi varsin ängel till dagisfröknarna - eller förskolepedagogerna om man så vill. 9 kr och 50 öre styck, det är ju så billigt att man skäms. Det känns som på tiden när 10-öringarna skramlade runt i den cerisa, klistermärksprydda flickplånboken.

Och med sidenband, handstämplat kort och lite cellofan runt ska väl varenda fröken smälta?

Inga kommentarer: