tisdag 30 december 2008

Spännande förluster

Idag har jag shoppat loss med min namne och själsfrände. Ibland undrar man hur mycket man egentligen kan ha gemensamt. Att vi åkt konståkning och spelat gitarr som unga, är kanske inte lika konstigt som att vi båda är IT-pedagoger eller att våra män är fysiker som fyller år med 24 timmars mellanrum. Konstigast av allt är väl ändå att vi en kort period hette exakt samma namn, och då menar jag för-, mellan- och efternamn. Marie gifte till sig det som jag gifte bort.

I förrgår passade jag också på att shoppa... något som Peter och jag aldrig haft i vår hand förut, åtminstone inte så länge vi känt varann, och åtminstone inte de senaste 10 åren - varsin bingolott. De stod där så frestande när jag köpte månadskort på västtrafik att jag var nästan helt säker på att det var vinst på dem. Och mycket riktigt var det lika fantastiskt spännande som jag hoppats när vi båda var ett enda nummer ifrån 250 000 kronor, så det var faktiskt värt hundringen. På ögonblick av spänning är man rikare i alla fall, även om kassan sinar i takt med upplevelserna. Jag menar, min helekipering idag var inte heller gratis... men roligt var det.

Inga kommentarer: