torsdag 11 december 2008

Hänt extra

Tidigt morgonen till den 11 december vaknade tvåbarnsmodern med kraftig ryggvärk och påföljden andningssvårigheter.
Trots upprepade doser av läkemedlet panodil skedde ingen märkbar förändring, varför ryggläge var enda tänkbara position. Efter telefonsamtal med Ryggakutens flexible naprapat D Hollander blev en behandling samma eftermiddag möjlig. Kvinnan, vars man tvingades till frånvaro från arbete, hyllar nu naprapaten som en av Göteborgs största hjältar och förkunnar att hon är näst intill fri från besvär samt att hon imorgon åter igen kan ta hand om barnen.
- Hade jag fått bestämma hade naprapatin varit ansluten till svensk sjukvård, menar dock den nu något fattigare kvinnan.

4 kommentarer:

Sanna sa...

Fy för ryggvärk, hoppas du slipper det på ett tag nu! Själv besöker jag en kiropraktor lite då och då när min rygg låser sig, men ta i trä så var det länge sedan nu.

Min man får faktiskt naprapatbesök på recept så det inte blir så dyrt att gå. Han har en gammal nackskada från sin tid som enduro-åkare! Vi har suverän sjukvård här i Karlskoga (Örebro län). Till och med en egen förlossning/BB, inte illa i dessa spardagar.

Carola sa...

Hoppas att ryggvärken håller sig långt borta nu, men härligt att ha någon som du vet kan hjälpa. Är det samma du gått hos hela tiden, vill minnas hyllningar i det förgångna också?

Amanda sa...

Ajajajaj.
Tur det hjälpte.

Marie sa...

Tack alla! Jo visst har jag hyllat naprapaten förr, han är min räddare i nöden! Synd bara att han är så jäkla dyr - ett recept hade ju inte varit fel.

Hur kan man nästan krypa in på ett ställe, tårögd, smärttyngd och frusen, för att gå ut därifrån (visserligen knäckt på tio ställen) i marchfart redo för Lisebergs alla tusentals lampor?