torsdag 1 januari 2009

Kanske blir det här året lovande


Första inlägget 2009 skulle kunna handla om produkter från kroppen man kanske pratar mer om under åren som småbarnsförälder och som kanske inte är så trevliga att prata mer om; och visst kanske bloggen i småbarnsavseende kan te sig lite väl rosenskimrande ibland, men å andra sidan lämnar jag inte ut någon. Så därför skriver jag inte om bajs. Inte om kiss eller nakenhet heller. Kanske är våra barn tacksamma för det i framtiden, kanske inte.
Kanske kommer jag att blogga mindre om barnen när jag börjar jobba om en vecka, kanske inte. Kanske berättar jag om mitt nyårslöfte någon gång, när allt faller på plats, kanske inte.
Kanske har jag flera nyårslöften, kanske inte. Kanske är jag bara lite mystisk idag, kanske inte. Vem vet egentligen? Och vad vet man kanske? Vad vill man veta? Kanske inte mycket mer alls.

Vad jag med bestämdhet vet är att vi hade en mysig nyårsafton igår, på barns och småbarnsföräldrars villkor. Från spett och parmaskinka till marsipansniglar och glassbomb, för den som är intresserad av menyn. Gratis fyrverkeriupplevelse på hög höjd för den som snarare är ute efter äventyret. Trevligt sällskap därtill. Det bådar gott för 2009.

Inga kommentarer: