onsdag 21 januari 2009

Stilla lugn och hemma

Sjukdagen låg utstakad framför mig, i ett stilla töcken, under en filt i soffan, med varmt pepparmintste, en ny Hus och Hem, Hilda på dagis och Peter och Einar på öppna förskolan. Vad gick snett? Kanske att Hilda kräktes flera gånger i natt och en gång idag på eftermiddagen. Ja, en ganska trolig orsak till att hela familjen var samlad i just den där soffan, just hela dagen idag. I morgon jobbar jag, rösten får bära eller brista, det blir i alla fall mer ordnade förhållanden än hemma i kräksfabriken. Fy ifrån'et.

2 kommentarer:

Carola sa...

Hälsa Hilda att jag hoppas hon snart mår bättre och jag hoppas att din röst blir bättre också. Tur att din bloggröst finns!

Marie sa...

Jag har hälsat Hilda, men hur är det nu - hon får väl skylla sig själv som sovit ihop med en lastbil?

Bloggrösten tar man inte död på så lätt...