torsdag 15 januari 2009

Utmattad och kluven

Har haft som tradition att göra minst ett blogginlägg om dagen men igår föll det. Jag var alltför utmattad efter en låååång arbetsdag och en i och för sig alltför kort shoppingkväll. Till slut var det faktiskt ögonen som sa ifrån: du får stänga nu! Vi orkar inte se mer. Dollartecknen som Peter sett lysa i dem dagen innan, när jag laddade inför shoppingen med Linda i telefon, släcktes vid halvtio.

När vi satt med varsin packe kassar och en hamburgare i handen pratade vi om en familj vi känner som åker till Thailand på lördag.
- Jag är faktiskt inte så avundsjuk, sa jag. Det känns inte som jag skulle vilja åka iväg nu. Krångligt med passning och sand överallt...
- Tycker du? Linda var förvånad. Hennes tankebanor var helt andra än mina. Jag tycker det låter HELT UNDERBART!

Och visst. Det kanske är ett slags förnekelse, ett styng av avund som jag trycker tillbaka genom att tänka pooositivt. Men jag är nog lite gammaldags på det viset. Det är rätt mysigt här hemma! Och lätt - vi vet var farorna finns, vi vet var lekplatsen finns, vi har en skön säng att sova i och vi slipper packa. Men visst. Det är väl också allt en kall och mörk månad som denna.

2 kommentarer:

Linda sa...

Tack för senast vännen!! Var kul att shoppa med dig som vanligt:-) Ja, jag vill verkligen resa snart!!! Ni har ju faktiskt redan både skidresa och solresa inbokade, kanske därför du inte e så avundsjuk;-) Kram

Marie sa...

Tack själv! Kram