lördag 3 januari 2009

Slut på klistriga fingertoppar och magpirr?

Jag har ägnat en stor del av dagen åt att lägga upp Korsikabilder extrafilm för att pröva ett 20-sidigt album för 49 kronor. Blir resultatet snyggt kanske man överger klistrandet i de traditionella svarta fotopappersalbumen, på gott och ont förstås, för jag gillar ju att pyssla. Men klistra? Det sliter ganska hårt på fingertoppshuden med fotoketter faktiskt.

Dreglandet över Korsikabilder satte fart på semestersuget. Tur att vi har en del inbokat i vår, nu närmast är det Peters och Jörgens vasaloppsgenomförande och en hel vecka i Sälen. Skidtarmen suger, och det värsta är att en veckas åkning snarare ger mersmak än stillar beroendet.

Något som var fantastiskt roligt och spännande med Korsika var det här tillfället, men mersmak kan man nog knappast säga att det gav. När jag ser bilden kan jag fortfarande känna magpirret när vi satte på oss de här kläderna.

Jag vet nästan inte om jag vill uppleva det igen...

Inga kommentarer: