onsdag 7 januari 2009

Dags för första arbetsdagen

Idag var det dags för första arbetsdagen och det kändes som den började redan hemmavid, när jag skulle ta mig ner för vårt samhälles brantaste isgata. Helst hade jag satt mig ner på rumpan och åkt men så insåg jag att överdragsbyxorna utbytts mot jeans, sådär inför arbetsdagen.

Annars är väl det mesta sig likt med att arbeta, vissa teknikaliteter hade förnyats och jag satt med huvudbry vid skolans datorer. Dessutom gav jag mig på projektet rensa undan mitt gamla skrivbord och flytta till ett nytt i ett annat arbetslag. Det jag inte suttit vid på ett och ett halvt år stod fortfarande som det enorma berg jag lämnat strax före Einar skulle födas.



När jag nattade Hilda tidigare fick jag i alla fall lön för min arbetsmöda. När hon ska lägga sig brukar vi alltid fråga vad som var bäst av allt under dagen och idag blev svaret:
-När du kom hem, mamma!

2 kommentarer:

Linda sa...

Åh, vad gulligt!!!! Hur många ggr har du påpekat det för Peter;-)

Marie sa...

Ha ha ha! Gissa!? Kanske i varje mening jag tilltalat honom sen dess..