fredag 30 januari 2009

Premiär

Då har det skett. Världspremiär för bloggande från min sida. Premiär var det även idag att hälsa på grannens nyfödda lilla pojk och att använda Maries lilla nya bärbara dator. Dessutom kom säsongens första snökontakt med skidor idag. Jag fick ta mig till Landvetter för att stava iväg på konstsnöbanan de har anlagt. Ca 2 km tror jag att det var och efter fyra varv hade det gått nästan en timme. Då var det dags att sätta sig i bilen med en slak kropp men nöjd knopp. Spåren var förvånansvärt bra även om det var lite strösockerkänsla på vissa ställen, främst uppförsbackarna där många hade saxat. Det får bli fler turer till Landvetter om inte snön börjar falla ordentligt. Men nu ser jag mest fram emot en långweekend i Järvsö nästa veckoslut.

3 kommentarer:

Carola sa...

Grattis Peterm trevligt att höra av dig på bloggen också.

Carola sa...

Snygg stavning va? Jag vet ju att du heter Peter.

Linda sa...

Kul att se se dig här med!! Bra jobbat, både med skrivandet och skidorna:-)