söndag 25 januari 2009

Långhelg

-Alla på jobbet säger att helgen gått så fort, säger jag till Peter idag på morgonen. Men jag tycker att helgen känns ganska lång.
-Tycker du det, är det för att du tycker att det är jobbigt...? Tiden går långsamt? Han tittar på mig med något ledset i blicken.
-Nej, nej, det är inte så.

Nu måste jag förklara mig. Jag tänker efter. Det har varit en guldhelg, är en guldhelg. Vi är hemma, fixar och grejar. Får till och med gjort mer än vi tänkt. Har till och med slängt ut granen, packat julsakerna, pysslat med kort. Hinner umgås. Helgen började i fredags klockan 15.10 när jag körde in på uppfarten. Redan igår funderade Peter på om det var lördag eller söndag. Vad kan jag säga? Vi har det bra. Visserligen tidiga morgnar, visserligen två barn i sängen och en rastlös katt, visserligen blodpudding en fredag eftermiddag, visserligen en del tandagnisslan från barn som tröttnat. Men däremellan... riktigt bra.

Inga kommentarer: