lördag 17 april 2010

Tre nya - häng på!

Som vanligt hämtar jag inspiration från Amandas blogg. Tre nya om mig:

1. Klippte ur vacker poesi från en dödsannons i tidningen tidigare idag, för första gången på kanske tio år. Förr kunde jag spara fina dikter i fina askar. Den här var så vacker att den förtjänar att öva lite kalligrafi på. Kanske får du se ett foto här så småningom om jag väl gör det.

2. Eftersom vi har en pick-up till låns i två veckor tänkte vi hämta trädgårdsgödsel imorgon. För att slå två flugor i en smäll bokade jag "ledgrupp för de minsta, ponnyridning 30 minuter" på samma ställe som man hämtar hästskit. Dessvärre fanns det inte någon häst ledig i andra gruppen så jag bokade två stycken i samma grupp.

Det betyder att jag måste leda en (förhoppningsvis inte argsint) ponny imorgon när ett av barnen sitter på. Bekvämare hade det varit att sitta på läktaren och titta när Peter ledde dem i grupperna efter varann. Ska jag vara riktigt ärlig hoppas jag nästan att Einar tröttnar efter en stund.

Ska jag vara riktigt, riktigt ärlig är jag dessutom liite rädd för hästar. Men det vill jag inte att barnen ska veta om, eller att hästen ska märka. Dessutom är jag inte den smidigaste i kroppen nu. Vad gör jag om den börjar springa?

3. Jag tror faktiskt att jag så sakteliga börjar bli beredd. Här är första inköpet:

4 kommentarer:

storskrutten sa...

En gång blev jag biten av en ponny, i magen!! vill bara varna för det, dom bits där dom kommer åt, jävligt ont gjorde det. Gillar inte riktigt hästar efter det.
fint inköp!!

Marie sa...

"Gillar inte riktigt hästar efter det" - fniss!!! Kan väl tro det.

Jag gillar nog inte heller hästar. Fast det var en väldigt trevlig grej att göra med barnen. Jag kan tänka mig att göra om det. Men jag kommer att vara rädd igen...

Sanna sa...

När vi bott i vårt hus i 2 veckor så ringde det på dörren och utanför stod en smutsig karl och sa "sa i ha skit eller?". Jag och Tony förstod ingenting och blev helt mållösa båda två. Senare fick vi veta att alla på gatan köper gödsel av en kille som kommer och ringer på 2 gånger per år. Tycker nog ert sätt känns lite mer inspirande även om det är smidigt med hemkörning..

Jag har ju ridit i massa år och jag tycker med hästar är skitläskiga. Bits fram o sparkas bak!

Marie sa...

"Sa i ha skit" - hahaha! Vad sa ni? Ja tack?

Visste inte att man kan vara rädd för hästar men ändå rida, då kanske jag inte är så konstig då...