tisdag 27 april 2010

Fick en bloggutmärkelse

häromdagen av Malin som är en rutinerad nykomling i bloggvärlden, trebarnsmamma som nyss övergivit föräldraledigheten och en gammal gymnasieklasskompis till mig. Tack Malin!

Nu pryder den sin plats i högerkanten här bredvid.

Instruktioner: kopiera in awarden, länka den till den du fått den av och ge den sen vidare till sju andra bloggare och länka till dem + berätta sju saker om dig själv - sprid lite glädje!

Faktum är att jag är så busig att jag aldrig skickar vidare kedjemail och sånt. Men en och annan bloggare vill man väl alltid glädja. Så här är min lista:

Jag vill ge awarden till
Carola, som man gärna skulle vilja se inlägg från oftare, för att de skrivna så att det känns precis som om du satt bredvid mig vid datorn.
Sanna som skriver med stor portion humor, värme och underfundighet om det hektiska slash härliga småbarnslivet och intresset för nybakat, med ständigt dåligt samvete för att hon inte alltid hinner med bloggandet.
Sofia som just blivit med hus och skriver från hjärtat såväl som familjelivet med självdistans i en underbar kombination.
Karin som jag är så glad för att hon började blogga ända från Finska skogarna, med inspirerande kort och text som man skrattar högt åt eller får en klump i halsen av.
Amanda som kanske ändå är min favvobloggare och lite av idol.
Ann som är trebarnsmamma med nytt jobb och skrivardrömmar.
Annelie och Joakim som håller mig uppdaterad på senaste projekten hemmavid, samt fina foton på barnen.

Och så sju saker om mig:

1. Jag har fått ungefär 15 myggbett hur nu det är möjligt. Desamma kliar helvetiskt.
2. Dokumentären om Annika Östberg förut ikväll fullständigt trollband mig vid TV:n.
3. När Peter och jag skulle flytta till hus blev mitt uttryck angående att köra tvättmaskinen under fredagkvällarna vida omtalat, under synnerligen muntra former.
4. Jag saknar rödvin, vitvin, goda ostar och rå fisk. Och jag kan med att erkänna det.
5. Ögonlocken är väldigt nära att falla ihop nu. Så nära att jag inte rapporterar till var och en av er som fick en award förrän imorgon. Läser ni å andra sidan min blogg noggrant vet ni redan allt.
6. Fick ytterligare en idé till ett roligt skrivprojekt i går. Borde man samla alla goda idéer någonstans eller ska man sätta fart?
7. Tvättmaskinen är klar trots att det är tisdag. Jag är grymt trött, sugen på vin men det kliar - både i skrivarfingrarna och myggbetten. Och hur i hela friden ska jag få in Annika Östberg i detta försök att sammanfatta hela faderittan?

6 kommentarer:

Amanda sa...

"6. Fick ytterligare en idé till ett roligt skrivprojekt i går. Borde man samla alla goda idéer någonstans eller ska man sätta fart?"

Samla, för h*lvete!!! Förvalta ditt guld. En av de mest framgångsrika bildlerboksmakarna jag känner sa till mig att han alltid har "80-90 idéer på lager i byrålådan" och sedan dess gör jag likadant.
Man vet aldrig var det kan komma till pass, klämmas in, falla på plats, blomma ut, flyta in i något annat projekt...

TACK förresten kära du för de fina orden.

Marie sa...

80-90 idéer på lager. Herregud.

Öppnade en stor röd skrivbok, A4-format och tittade lite på de linjerade bladen igår kväll. Sen stängde jag den igen. Undrar om det var det som var den nya idéboken. Förmodligen:)

Amanda sa...

Krafsa ner på lappar 30 sekunder innan du somnar. På kvitton i handväskan, på servetter, på insidan av en bokpärm.
Skriv ner "krafset" regelbundet i ett sketet word-dokument.

Fina idéböcker är hämmande tycker jag... Och du, du måste bara titta på det här:
http://turtschaninoff.blogspot.com/2009/10/tankvart.html

Marie sa...

Måste kolla när jag inte är på jobbet. Länken är bruten men det måste vara författarfilmen du syftar på, väl?

Okej. Jag skapar ett sketet word-dokument dårå.

Amanda sa...

JA kolla på den! Speciellt slutet är jättebra.

Sanna sa...

Tackar för awarden... det var nice! Men istället för dåligt samvete skulle jag säga besvikelse/sorg över att jag inte har tid och ork att skriva så mycket som jag vill :-D Men å andra sidan är det kanske det som är dåligt samvete

Suger nog på awarden innan jag skickar vidare men vilken kul grej!