torsdag 22 april 2010

De har åkt nu

Klockan 6:30 i morse gick avfärden. Det pratades konstant, fnissades och skyndades ut till bilen. Gosedjur med, nappen, rätta outfiten och ett riktigt glatt humör.

Peter ska till Hemsedal senare i eftermiddag och barnen på lillsemester till sin farmor och farfar med utflykt till kusinerna idag.

Ett tag hade jag planer på att tillbringa hela helgen i skolbänken, med en kurs i webdesign som folkuniversitetet har under helgen. Men jag sköt upp den, alternativt tog mitt förnuft till fånga.
Nu ska jag jobba, vila upp mig och pyssla lite hemma. På söndag förmiddag åker jag till barnen och spenderar dagen med dem och svärföräldrarna.
Det kommer att bli tomt hemma... och skönt.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Gud vad skönt med massor av EGEN tid, lyxigt på något vis... men samtidigt lite konstigt eller kanske ska man säga ovant! Är ärligt talat riktigt avundsjuk...

Måste vara ett lustigt sammanträffande att min ordverifiering/lösenord idag blev..."comys" :-D :-D

Marie sa...

Tycker ofta att ordverifieringen hänger ihop med det man skriver om, väldigt mysko...

Japp, det ÄR skönt med egentid. Men också ovant tomt, och på studs blir man mycket mer ineffektiv. Fast det kanske bara är det som kallas nedvarvning.