fredag 9 april 2010

Så här roligt och kreativt

hade jag det idag på jobbet.

Med färgpennor, tusch, linjal, tippex och ett antal ritningar att kalkylera kunde jag gå lös. Tyvärr hann jag aldrig till de gröna pilarna och den älskade lamineringsmaskinen. Å andra sidan är det en enorm fördel med det här arbetet, att blir jag inte färdig är det bara att fortsätta arbetsdagen efter. Ingen klandrar en och man sätter själv upp senast färdigt den. Så på tisdag eller onsdag får jag väl se till att bli klar med utrymningsplanerna, punkt.

Roligt och kreativt var det också i soffan här hemma när jag öppnade ytterdörren. Peter hade lyckats med bedriften att få hem jobbets enorma påskägg, visserligen tomt på sötsaker men vad gjorde det? Vill man inte sätta det på huvudet kan man alltid fylla det med förra helgens gamla godis som ligger och åldras i skafferiet, alternativt bära runt på det och bara känna hur det känns.

Leve kreativiteten!

Inga kommentarer: