söndag 31 januari 2010

Vem skulle inte sakna


arbetskompisar som kommer med en fullständigt dignande fikabuffé av hembakat och lyxigt i diverse variationer bara för att de är så GULLIGA?

Eller med ett halsband som matchar ungefär allt jag äger i klädväg? Eller ett egengjort kort med de snällaste ord?

Och ger mig skratt efter skratt efter skratt, säger saker som får en att tappa hakan och dricker ungefär 25 koppar kaffe på ett par timmar?

Men jag har fått det så bra i arbetet och fikarummet och på alla sätt på mitt NYA. Jag ångrar mig inte och kommer förmodligen inte tillbaka så jag kan bara hoppas att det är som det står i kortet; gammal vänskap består. Vänner kan man ha även utanför jobbets gränser, det är min tröst när jag börjar sakna. För det vore förfärligt om jag skulle mista er. Tack för idag!

Inga kommentarer: