torsdag 14 januari 2010

Operation barnarbete

har varit gällande här hemma ikväll när julen ska bort. Barnen var lika glada att packa ner tomtarna som för några veckor sedan när de packades upp. Varför trodde jag att de skulle protestera?

Själv tycker jag som vanligt att det känns så SYND att ta ner granen och stycka upp alla dess praktfulla grenar.
-Varför ska vi inte ta ner julgranskulorna?
-Mamma vill inte det förrän på lördag eller söndag.
-Varför det?

Ja varför det? Den är så fin och den barrar knappt och vi högg den från skogen och då fick den sluta växa. Och så vidare. Om jag inte missminner mig var jag väl precis likadan förra året.

Nu ska jag sätta fart i köket för imorgon är min sista arbetsdag. Om ingen kollega läser bloggen skulle jag kunna skriva vad som vankas. Men jag tror det är bäst att vänta så att det helt säkert blir en överraskning.

Och förresten, till dig som läser. Kanske överraskar jag med både det ena och andra på morgondagens blogg.

4 kommentarer:

Amanda sa...

ojojoj
spännande

(Ang julpynt: jag VET att det är osvenskt och jag kämpade emot länge men mitt tips är att ta fram allt mysigt + granen lite tidigare i december. I've never looked back.)

Mvh,
Hon i landet där de just tagit fram påskäggen i butikerna

Sanna sa...

Varför inte flytta över julgranskulorna till påskriset?!?

Sannolikheten är att jag gör min bloggvända hitan och ditan även i morgon och då brukar jag ju landa även här :-D Då har man något att se fram emot utöver att det är fredag o vankas helg.

Sofia sa...

Berätta berätta!

Angàende julpynt; när vi kom hem efter 10 dagar i Sverige sà stirrade Lisa pà vàr gran och sa: Men mamma.... granen - den har ju liksom RAMLAT ihop??
Granen (som vi tog in i början pà december) hade helt säckat ihop med de flesta grenarna pà marken, och àkte ut illa kvickt.
Det jag däremot har svàrt att ta bort är adventsljusstakarna. Hur länge kan man ha kvar dem utan att bli patetisk?

Marie sa...

Amanda: jag älskar det tipset! Försöker efterleva det ända tills jag i panik slänger fram adventslådan och väntar med resten fast jag egentligen ville vara ute i goood tid. Så länge påskäggen är i butikerna så är det väl ok förresten:)

Men Sanna, julgranskulor i påskriset? Bevisa att det blir tillräckligt påskigt om jag ska gå på den;)

Sofia: är adventsljusstake ett svenskt påfund? I så fall tycker jag att ni kan ha kvar dem tills ljusare tider, för ingen förstår att det är fel - no?