fredag 15 januari 2010

Ett smaskigt avslöjande

Ja, jag håller mina löften! Tror bestämt att jag lovade smaskiga avslöjanden under 2010 alternativt en och annan överraskning idag.

Det blev semlor idag på jobbet, ett 50-tal för att fira min sista arbetsdag. Det var en av överraskningarna, inte sant? Egentrillade bullar och en fuskmandelmassa av solroskärnor och socker eftersom det råder nöt- och mandelförbud på Göteborgs skolor. Grädde och glädje över att få bjuda, det var vad det blev.

Så nu är jag rätt tjock. Men det är inte bara semlor i min mage.

9 kommentarer:

Amanda sa...

Yippeee!!
Bra jobbat.

Sofia sa...

GRATTIS!
Du fick mig att ana ugglor med det där "Fysisk förändring - hemligt" :-)
Blir det ett Lejon?

Marie sa...

Hi hi, jaså minsann, det fick dig att ana ugglor i mossen Sofia:) Det blir en tvilling enligt beräknad nedkomst:)

Sanna sa...

Grattis!! Har gått och funderat på om så är fallet under en tid..... Kul! När ska leverans ske enligt beräkningarna?

Vad säger storasykonen?

Kram!

Marie sa...

Beräknad leverans blir Einars födelsedag enligt ultraljudet, 20 juni. Det enda positiva med det är att de ju inte brukar komma på utsatt datum...

Hilda är mycket lycklig och frågar många saker varje dag, medan Einar mest ser fram emot att byta bilbarnsstol.

Sanna sa...

Mina var faktiskt beräknade på samma dag men en kom 6 dagar tidigt och en 4 dagar sent! Barnmorskan sa att det är vanligare än man tror att få barenen vid samma tidpunkt på året. Som om kroppen är förprogrammerad. Min ide var att få mina barn med 3 års mellan rum men jag kanske inte räknat med så exakt!!

Sofia sa...

Skojsigt, mina barn var ocksà beräknade till samma datum, 5 februari, men Lisa kom tre veckor för tidigt och Victor tre dagar för sent. Med tre àrs mellanrum :-)

Sanna sa...

ja se där... barnmorskan hade rätt då tydligen!

Blackm sa...

ÅH, vad kul Marie, Grattis!!
Kram Malin
www.svartam.blogg.se