onsdag 13 januari 2010

Semlor var förbjudna

här hemma innan julen var slut. Ja, det var inte min idé. Naturligtvis inte. Jag började bli semmelsugen någonstans redan runt annandagen.

När Knut infaller innebär det inte helt obekant julens slut - läs dags att äta första semlan - även om varenda julpinal fortfarande lyser röd och jag obekymrat knappar på tangentbordet istället för att rota runt bland jullådorna. Han blev till och med glad när jag kom hem med semlorna. Peter alltså, inte Knut.

Och nog fanns det fler som blev glada. Riktigt, riktigt glada.

4 kommentarer:

Carola sa...

Det värsta när man drar åt svångremmen på vintervåren är semlerna, men jag ska äta massor ändå...

Marie sa...

Härligt! Jag med. Helst en om dagen men det är ju ohållbart.

Sofia sa...

Mmm vad gott. Kan man fà bästa receptet? (Helst utan kesella...)

Marie sa...

Jajamen! Jag kan köra det som inlägg imorgon:)