tisdag 19 januari 2010

-Kör nu inte företaget i botten

sa rektorn i fredags när han kramade om mig sista dagen på skolan.

-Det är krut i karln, sa mamma när jag berättade.

Än har jag inte kört det i botten i alla fall. Det skulle väl mycket till efter nästan 80 år.

Men jag känner mig ny och i många avseenden vilsen trots varmt välkomnande. Miljöfrågorna blir min sak och det är roligt att ha något som är huvudansvarsområde och som jag förhoppningsvis kommer att behärska bäst bland det andra mer diffusa, svårgreppbara.

Den allra närmsta miljön kräver inte åtgärder. Orkidéer och slipers duger fantastiskt bra som utsikt.

3 kommentarer:

Carola sa...

Lycka till!

Marie sa...

Tack!

Sanna sa...

Diffusa och svårgreppbara... välkommen till min värld. Bara min titel på jobbet infattar båda begrepen. HSQE manager!!! Ingen har den blekaste var jag sysslar med, inte ens min chef!!

Lycka till, hoppas du kommer att trivas och se upp så du inte får sågspån på fel ställe :-D