måndag 19 oktober 2009

VAB

Denna företeelse som vi knappt varit i kontakt med. Peter var hemma några dagar när jag var för magsjuk för att ta hand om Hilda när hon var runt ett halvår, det är det enda i VAB-väg vi har erfarenhet av. Sedan kom Einar tätt efter Hilda, var hon för sjuk för att gå till dagis var det bara för henne att stanna hemma eftersom vi ändå var hemma.

Men nu. Nu frågar vi oss:
V em
A r
B etar imorgon?

Vem mäter febern på pojken, vem bär, vem lagar mat, vem trycker i alvedon?

Jag har ont i halsen och kroppen idag jag med. Kanske borde jag ta hand om'et här hemma. Men jag har å andra sidan omdömen som måste in, betygsvarningar, en femma som ligger efter i hemkunskapen och ett antal andra lektioner, samt två utvecklingssamtal. Ingen gör det åt mig om jag är borta.

V em
A r
B etar på onsdag?

Jag, tveklöst. Här hemma.

Inga kommentarer: