söndag 11 oktober 2009

En Morrisk dag

-Hörru kompis där, vilken snygg svart färg du har på pälsen! Funderar du också på det här med eltandborste? Har hört att man kan slippa tandsten vettu, och det är tydligen inte så dumt. Fast egentligen har jag nog inte ens tappat mjölktänderna. Vart var du igår förresten när jag behövde din hjälp? Fick ligga inne hela dagen i klädkammaren, fattar inte vad det var jag gjort.

Man är ju rätt snabb på att äta Sunes mat eller att hoppa upp på köksbänken och ragga hem något gott, men det var ändå taskigt det där med att släcka och stänga. Vad skulle jag hitta på hela dagen? Hade knappt plats att sträcka ut benen.

Som tur var släppte matte ut mig senare på kvällen. Jag älskar henne faktiskt för det, hoppas hon förstår det. Försöker göra mitt bästa för att visa och går runt hennes ben hela tiden. Följer varje steg, typ. Gick till och med in i klädkammaren igen idag, när hon skulle hänga in kläder. Hon undrade vad jag skulle in där och göra idag igen, och då förstod jag att hon vet mitt bästa. Det känns tryggt.

-Hörru, svartmåns, varför svarar du inte? Jaså, du borstar mjölktänderna? Jaha ja.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Kattlucka på garderoben kanske vore något?!?

Marie sa...

Absolut! Nu när det är andra gången och andra katten borde vi ta oss en allvarlig funderare på det alternativet:)