onsdag 14 oktober 2009

Egolista

Har dragit mig en del för alla dessa listor i olika bloggar. För vems skull, liksom? Men så såg jag den här, tänkte att jag faktiskt kan svara ärligt på alla 59 frågorna, så varsågoda:

1. Hur gammal är du om fem år? 38
2. Vem var den sista du träffade? Mina arbetskamrater, om man inte räknar barnen innan de gick och la sig.
3. Hur lång är du? 176 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Emil och griseknoen. Det är omöjligt att komma på någon annan.
5. Vem ringde du senast? Mamma.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Annelie igår: Hej! Vilken dag var det vi sagt att vi skulle gå på föreläsning? Vi börjar utvckl-samtal nu på jobbet, vet inte om jag är så sugen... Vore kanske roligare att hitta på nåt annat. KRAM
7. Vad är dagens planer? Eh, dagens planer? Dagen är så gott som över, men kanske försöka få fört över pengar till Peters bror och lite andra räkningsärenden.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms, det går snabbast. Fast det beror förstås till vem.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta sedan 1969.
10. När såg du senast din mamma? I helgen.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? Klockan 05:50 väckte lille katten mig, klockan 06:00 ropade Einar. Sedan gick vi ner och la oss i varsin soffa en stund.
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja, på vår yttertrapp eller i Einars säng eller vid matskålarna hittar jag katter varje dag. Men nej, ingen hittekatt.
14. Vilken är din favoritplats? Soffan, skidbacken, på altanen när det är varmare.
15. Vilken plats föredrar du minst? Tandläkarstolen. Tveklöst.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Vi bor kvar, kanske har jag ett deltidsjobb i familjeföretaget och skriver på deltid. I min dröm har något förlag tagit sig an mig.
17. Vad skrämde dig som barn? Mardrömmar, elaka barn, godistjuvar.
18. Vem fick dig att skratta senast? Bönderna i Bonde söker fru, tillsammans med Peter. Alltså, han skrattade också.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej. Jag minns särskilt någon med Freestyle, Madonna och Glen Medeiros. (Nothings gonna change my love for you- jag har faktiskt träffat honom i verkligheten)
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och. Just nu skriver jag på bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med nattlinne eller pyjamas och ett tjockt duntäcke, med en mellantemperatur i sovrummet som en kompromiss. Peter tycker det är för varmt, jag tycker för kallt.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två på min sida.
23. Hur många landskap har du bott i? Det är nog bara Västergötland det.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, jag mår nästan alltid illa när jag dricker mer än två glas vin.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor är skönt, fast jag säger sockar.
26. Är du social? Japp.
27. Vilken är din favoritglass? Mjukglass med karamellströssel.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Anlita någon att göra färdigt lite saker här hemma. Åka till Alperna i några omgångar, sätta in pengar till barnen och lösa en del av lånet.
29. Tycker du om kinamat? Sådär.
30. Tycker du om kaffe? Ja.
31. Vad dricker du till frukost? En mugg filmjölk för att hålla mig till jobbet där jag äter en smörgås om jag hinner. På helgen äter vi grape, mannagrynsgröt och ibland nybakt bröd, både te oc kaffe. Mums.
32. Sover du på någon särskild sida? Helst på rygg.
33. Kan du spela poker? Nja, det finns nog där någonstans om jag försöker.
34. Tycker du om att mysa? Ja?
35. Är du en beroendemänniska? Ja, beroende av min familj, mitt hem och till viss del av datorn.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja. Flera.
37. Vill du ha fler barn? Ja!
38. Kan du några andra språk än svenska? Ja, engelska, tyska och franska, men bara behjälpligt.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet. Det finns få saker som slår en solvarm klippa om våren.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder till barnen, mig själv och Peter. Huset. Kortmakarsaker.
42. Äger du dyra smycken? Min vigselring är det dyraste smycket jag äger, fem hyfsat stora diamanter.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En kopp pepparmintste och mer än en halv kartong Toffifee.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Kanske Christine? Jag skrattar mest när jag träffar Mathias eller Annelie.
46. Välj ett ärr på din kropp? Tatueringen? Eller kejsarsnittsärret där Hilda kom ut.
47. Vad har du för ringsignal? Nu har jag en förprogrammerad med stegrande effekt. En gång i tiden hade jag Lyckliga gatan och den har svärfar kvar eftersom han har min gamla telefon.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, vi har fått hit en hel del sedan barnen kom.
49. Flirtar du mycket? Nej.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? I Varberg sommaren 2008.
51. Kan du byta olja på bilen? Ja... eller nej?
52. Har du fått fortkörningsböter? Ja. Körde 110 på 90-väg fast jag redan sett från andra sidan motorvägen att det var kontroll. Dumt, 1200 kr fattigare runt 2002.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Tre sekunder av Roslund och Hellström. Blev så berörd och tyckte att den var så bra att jag fortfarande inte kunnat börja på någon annan.
54. Läser du dagstidningen? Ja
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nja, månadstidning: Hus och hem.
56. Dansar du i bilen? Nej, jag älskar att dansa men i bilen känns det väldigt svårt. Sjunger med på sin höjd.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3 eller P4, kommer inte ihåg.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Inköpslista till hemkunskapen.
59. När var du i kyrkan senast? I söndags faktiskt, när Hilda fick Barnens bibel.

2 kommentarer:

Carola sa...

Wow, har du träffat Glenn Medeiros? Jag är impad!!

Marie sa...

Tänk att det var det som till slut skulle impa!!! Efter alla dessa år...