lördag 31 oktober 2009

På tal om pyssel

Det blir inte så många kreationer i månaden och jag gör dem absolut inte i god tid. Jag har alltid jobbat som bäst när det brinner i knutarna.

Kort till den äldsta jag någonsin känt och som råkar vara min farmor.

Lite så är det väl med bloggen också. Mitt eget mål är att göra ett inlägg om dagen för att tillfredsställa mig själv och de eventuella läsarna och föra lite logg över vårt liv, skriva något som kan glädja eller ännu bättre inspirera någon. Det är en viss press att göra ett inlägg om dagen. Jag måste ju inte... men har ju liksom gett mig in i leken. Det ÄR något av det roligaste jag vet.

Kort till den yngsta i släkten; mitt kusinbarn på Jersey. Vi hittade ett urgulligt set med klänning och body på Åhléns - onöjligt att motstå!

Skapande och kreativitet i ord och bild, precis som att göra kort eller scrappa. Kanske är det i pilligaste laget ibland. Kanske gillar jag lite bättre att svänga mig med ord. Fast det ena utesluter inte det andra och det är ju tur!

Kort till min svägerska som arbetar med skönhet, färg och form. Jag hakade på den senaste trenden och skickade i cellofankuvert, skrev adressen på baksidan av kortet och satte kuvertet utanpå plasten. Vackert för brevbäraren också.

Inga kommentarer: