torsdag 22 oktober 2009

Klipp och färg, ja eller nej?

Efter att ha sovit i tre timmar trodde jag i min enfald att Einar möjligen var mogen för ett besök hos frissan. Vi hade pratat om det länge och han hade höga förväntningar, men ganska snart kom underläppen ut och han snörvlade:
-Jag VILL INTE klippa mig!
Fem minuter innan hade han sagt att han inte ville ha färg i håret men gärna klippa sig. Men visst, han behövde egentligen inte klippas heller, för han har inte speciellt långt hår. Hilda fick desto mer av allt, färg och klippning och var exemplarisk precis som det bara kan anstå en storasyster.

Så var det med den saken. När vi ändå var i närheten gick vi till biblioteket och lånade "Prinsessan" och "Pettson och Findus" och Hilda till och med fick en bok som hette "Jonne kan inte simma", för att hon fyllt fyra år.

Själv fick jag också klippt mig, dock utan en lugn stund. Däremot fick jag inte lånat någon bok, trots att pappan kommit till undsättning. Vem hinner läsa annat än ljudböcker i det här livet?

Inga kommentarer: