tisdag 16 juni 2009

Dags för semester

Nu har jag jobbat sista dagen på åtta veckor och dessutom blivit godkänd i praktisk IT- och mediekompetens nivå 3. Jag skrev om det i ett tidigare inlägg som du kan se här.


Igår förmiddag gjorde jag en powerpointpresentation för att inspirera elever att arbeta med svenska författare och igår eftermiddag och under några timmar idag har jag gjort en bildberättelse om vårt besök på Astrid Lindgrens värld i programmet Windows movie maker. Kanske skulle man börja redigera alla våra hemmavideofilmer i det programmet, som tycks ovanligt enkelt och därför alldeles lagom för att det ska bli gjort. Som om man inte har nog med sommarprojekt...



Hur som helst, nu är det semester! Två i familjen slappar redan i soffan just nu.

2 kommentarer:

Sofia sa...

JAG BEHöVER HJäLP MED IT!!!!
Min sprillans nya dator tyckte att jag skulle logga in med hjälp av fingeravtryck istället för lösenord, dock ej mitt eget. Knäppare teknologi fàr man väl leta efter. Dessutom vill den inte koppla upp sig pà tràdlösa nätverket, och säger att jag inte har rätt att koppla upp mig jobbservern. Suck. Jag fàr väl ocksà ta semester helt enkelt :-)

Marie sa...

Absolut! Sånt där sprillans nytt funkar aldrig, vi hade också problem med den nya miniminidatorn! Finns inget som gör en så frustrerad!