fredag 26 juni 2009

Febrigt firande


Einars födelsedagspartaj idag övergick i nästan 40 graders feber, med små konstateranden som:
-Jag fryser, jag vill gå in!
och
-Jag vill ligga i soffan, mamma, och sova!

Jag försökte få honom att äta och försökte med tänkbara saker han skulle kunna tycka om, som russin och pinnglass.
-Säg mera, mamma, vad jag inte vill äta!
-Smörgås med leverpastej?
-Nä
-Korv?
-Nä
-Välling?
-Nä
-Dricka lite vatten? Du kan väl dricka lite vatten?
-Nä

Han ville inte ens smaka på biltårtan som alla hans vänner mumsade i sig av hjärtans godislust. Till slut somnade han i alla fall med en flaska välling i magen och ett par timmar senare är pannan sval och skön. Kalaset är över.

3 kommentarer:

Linda sa...

Vi e ledsna att vi missade partajet men det kanske var lika bra då!!! Nu kan vi fira Einar i nästa vecka istället o förhoppningsvis är både Einar o Viktor friska då:-) KRAM

Marie sa...

Ja, det var både synd och bra... Einar lär ni få umgås med mer på onsdag! Vi däremot hann ju umgås en del när han sov:) KRAM

Carola sa...

Såg att det var husvagnar på tårtan, vist är de smaskiga.