lördag 6 juni 2009

En bra dansk restaurang ikväll, tack!

Klockan går mot åtta och vi vet inte var vi ska äta ikväll. Framför oss har vi godis, chips, vin och karta.

Det låter ungefär så här:
-Ska vi verkligen gå in på Tivoli bara för att äta?
-Det kostar 85 kronor att gå in.
-Danska!
-Ja danska! Tycker du att det är DYRT Marie? Ann-Charlotte tittar menande på mig.
-Jag tar en korv på shellmacken. Charlotta vänder sig om på sin säng.

Mamma sms:ade mig att vi såg slutkörda ut efter inlägget igår och idag kan jag mer eller mindre bekräfta uttrycket. Vi har gått och gått, shoppat på Ströget, sett Amalienborg, Operan, Fredrikskyrkan och Malin har till och med sett Mikael Persbrandt. Jag tycker att Mikael Persbrandt är den största attraktionen och är grymt avundsjuk på att jag inte såg honom. Ann-Charlotte snubblade över hans barn och själv vet jag inte var jag tittade. Ååååååhhhh! Hur kunde jag missa?

Och hur många gånger vi sagt dyrt idag ska vi inte tala om, fast kanske leder jag - som inte ens är speciellt snål. Ja, alltså ingen annan heller. Snarare kan man väl säga att man under hela dagen först tyckt att något ÄR dyrt enligt prislappen och i nästa sekund utropat DANSKA!

Charlotta har fått tips från en väninna om Kronprinsessans gade och utbrister efter en lång stunds kartläsning:
-Det var inte Kronprinsessans gata, det var Kronprinsens!
-Åååååhhh! Himlande ögon. Tankar på våra trötta ben som vandrat omkring på Kronprinsessans gata utan att hitta ett fikaställe.
-Jag måste gå på Kronprinsens gata innan jag dör! Malin suckar.
-Äh, jag stannar här och rättar prov. Men här är en gata där det finns mycket! Charlotta har hittat Istedgade.
-Vill vi inte bara ha en restaurang?
-Det finns i alla fall en där som heter Indus. Synd bara att vi åt indiskt igår.

Var ska vi gå ikväll egentligen? Är det någon som har ett tips?

Inga kommentarer: