onsdag 3 juni 2009

Målning som kostar på

Peter gjorde Den Tabben igår. Du vet den där som är för dålig för att vara sann, som man i vanliga fall bara ser på film.

Min spaljéstaketmålning tog slut när armen började domna för några veckor sedan och naprapaten frågade om jag till exempel målat något som krävde pill och finmotorik. Jodå, det där spaljéstaketet jag lovat grannarna att färdigställa samma dag jag började, där hade vi det.

Igår, sex veckor senare, målade Peter de sista sektionerna. Samma granne som jag skrutit för om mitt extremt snabba målningssätt hade kommit med ett stort skumgummiunderlägg för att spara våra knän. Peter satt således mjukt på knä och målade under de nedersta pinnarna, tiolitershinken bredvid sig, ja kanske alldeles för nära, för när det kommer en kastvind som tar tag i den stora madrassen då...

Han får färghinken över huvudet! Sa jag inte något man bara ser på film? Vattenbaserad färg går bort i duschen som tur är och nu ska vi aldrig mer måla spaljéstaket, utan plantera snabbväxande lummiga klängväxter för att slippa se så mycket av det i fortsättningen.

5 kommentarer:

Sofia sa...

Och var är FOTOT?

Amanda sa...

näääää

stackarn

Marie sa...

Det finns nog två svar på din fråga Sofia: dels hade jag inte hjärta att gå och hämta kameran när det enda han ville ha var hjälp, dels var han riktigt sur...

Linda sa...

Hade ju varit kul med ett kort..... men förstår att han inte var på så gott humör då!!!! Mår du bättre??? KRAM

Marie sa...

Vet inte... om man ska säga att jag mår som jag förtjänar. Har ont i halsen och huvudet och hostar typ en gång var tionde sekund. Ska åka till jobbet åtminstone en sväng i morgon för att ta emot fyrorna som jag ska ha i höst, se vilka de är och om jag inte orkar mer får jag väl åka hem efter det. Vi får höras om sulkyn! Kul att vi kan låna något till er för en gångs skull! KRAM