lördag 13 juni 2009

Varför står Peter på ett ben när han bakar?


Rätt svar:
Centraldammsugaren är sönder och ny motor är beställd. Under tiden har vi rotat fram en gammal dammsugare som till en början verkade okej även om jag egentligen borde börjat fatta misstankar redan när Peter önskade mig lycka till när jag skulle dammsuga i morse.
-Varför dammsuger du med den? Hilda tittar upp över gröttallriken.
-Ska du inte fråga varför jag står på ett ben och dammsuger istället?
On-knappen fungerar endast i intryckt läge. Efter hallen och omöjliga försök i trappan (för hur ska man kunna dammsuga en trappa med ett ben på on-knappen?) fick Peter stå enligt bilden. Och för att han skrattade åt mig några minuter tidigare.

4 kommentarer:

Sofia sa...

Hilda verkar ju ocksà ha koll pà det där med dammsugning. Ni kanske kan be henne om hjälp?
Annars är ett förslag att sätta Einar pà on-knappen, sà kan han leka häst, eller nàt :-)

Marie sa...

Ja, eller laga den alternativt slänga den...

Sanna sa...

Aldrig hört talas om silvertejp?!?!

Marie sa...

Alltså... man vill ju inte ha på den HELA tiden!?