tisdag 23 juni 2009

Foto i makro-, tele- och ölperspektiv


Igår var det dags igen för en fotorunda med C. Vi träffades i trädgårdsföreningen och gick längsmed planteringar och rabatter med våra Nikon.
Hon hade investerat i makro-objektiv för riktiga näranärbilder och teleobjektiv för exempelvis djurfotografering - alternativt smygfotografering av kändisar. Det sistnämnda var bara min egen tanke men under tiden jag lånade det tunga objektivet som fick mig att känna mig som ett riktigt proffs dök det inte upp någon kändis i trädgårdsföreningen och jag fick öva på gråsparvar istället.


Allteftersom kvällen gick blev fotograferingen mer av den här karaktären.
Och när gamla kompisen från tiden man knegade på nöjesfältet i stan dök upp undrar jag om han inte tyckte det var lite besvärande med kamerorna... men bara lite för vi hade precis lika hejdlöst roligt som sist vi träffades för flera år sedan.

2 kommentarer:

Ichrimo sa...

Fina bilder, utom på de med hopplöst objekt, som den där människan i grön t-shirt och med en kamera framför ögat...

Det var jättetevligt - som vanligt!

Kram!

Marie sa...

Ja herregud, vem var det egentligen? Kände du henne? KRAM