söndag 7 juni 2009

Att komma hem


Söndagen har varit bäst vädermässigt i den danska huvudstaden. Vi hann med lite shopping och båttur för de som var intresserade och så passerade vi utställningen "The Signspotting project" med tokroliga skyltar från hela världen.


Båda tågen har varit på minuten i tid och jag vill nästan hylla SJ, innan jag påminner mig om att det närapå är första gången. På Nisse-terminalen väntade det här fina sällskapet även om en av dem inte var så medveten om att mamma kommit tillbaka. När vi åkte upp för backen hemma sa Peter:

-Då ska vi se om Tusslen (ett av smeknamnen på katten) sitter här och väntar. Jag sa till honom i morse.

Och det gjorde han, mitt i blickfånget innan han kilade in bakom grannens soptunna när han hörde bilmotorn.
Om inte Einar hade varit igång till halvtio hade det bara varit härligt att komma hem.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Uttrycket borta bra men hemma bäst kom nog inte till av en slump! Blir mer och mer så ju äldre man blir tycker jag. Kanske så är det för att man "hittat hem" och därav får mer stubstans till uttrycket!

Kul att du haft det bra i köpenhamn. Själv ska jag på en snabbvisit dit i slutet på juni till Nordiska huvudkontert för mitt jobb. Ser ut att bli sjukt tidiga morgonflyget dit och äckelsena flyget hem. Kommer vara helt färdig efter det ..... Tur att det vankas X veckor lång semester efter det!

Marie sa...

Härligt med semester snart va? Jo, det ÄR härligt att komma hem, men om det beror på ålder kan väl ifrågasättas åtminstone när man ser Hildas leende från öra till öra när vi varit borta längre än bara en dag.