fredag 24 april 2009

Det kostar på

att jobba hemifrån. Så därför får jag nog kosta på mig att blogga innan jag stänger av datorn. Mina åttondeklassare är på prao så jag har inga lektioner den här fredagen. I stället tänkte jag försöka bli examinerad i PIM: Praktisk IT- och mediekompetens. Nu har jag i alla fall skickat in uppgift 1 efter lite möda och stort besvär.

Examination 1 gick ut på att sätta samman ett dokument i form av ett informationsblad. Marginalerna var bestämda, figursättning för att placera bilderna, inga seriffer i rubrikerna men seriffer i texten, ett antal andra saker och så ämnet då, bestämning av ämnet; informationen.

Det verkar så lätt först. Eller rättare sagt tillhör jag väl de personer som tycker att allt verkar så enkelt innan man provat. Positiv, skulle man kunna säga. Ibland är nog en mer korrekt benämning Insiktslös. Och ack så Medgörlig. Min egen personliga PIM-formel. Om inte PIM betyder Paus I Middagssolen förstås.

Det blev ett informationsblad om noveller till slut. Lite tips, lite inspiration, två bilder - bland annat den ovan - och en pratbubbla: "Man misslyckas aldrig förrän man slutar försöka", egentligen ett signum för hela mitt arbete med PIM.

Pim, pim, nu ska jag äta pannkakor! I matministeriet... Det går inte att sluta när man börjat.

Inga kommentarer: