måndag 6 april 2009

Bortfraktad och febrig


Naturligtvis är man bänkad vid datorn vid den här tiden för att se hur det gick i bok-sm. Men nej, nu är man bortfraktad precis som en av de felparkerade bilarna nedanför vår balkong. Till och med framsidan har de tagit bort från min sida, den halva Hilda. Hon kanske tog för mycket plats?

Einar gnäller värre än igår men febern är borta och vi gissar att han mest lider av tandsprickning och jetleg. Själv började jag morgonen med att springa och nu känner jag mig också lätt febrig.

Frukosten i soluppgången, ja alltså när solen gick över bergen vid niotiden, var i alla fall alldeles underbar. Precis lagom varmt, färskt bröd och en sovande Einar i soffan. Lugnt och skönt.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Courage!
Det hade varit för lätt om det hade funkat första gàngen. Skapande yrken màste innebära lite "lidande" och mycket vànda har jag hört.

Eller sà var jurymedlemmarna idioter helt enkelt. Välj själv :-)

Marie sa...

Ja du. Tror jag väljer att tro lite på båda...