söndag 19 april 2009

Save the best for last

Andra rubriker detta inlägg skulle kunna haft är "Dream on" eller "Ränderna går aldrig ur". Har jag inte sagt att jag inte tar ansvar för ränderna i bilderna förresten? Det driver mig till vansinne att det efter flera minuters uppladdning kommer bilder på skärmen som inte alls ser ut som dem i minneskortet. På kvällen verkar det vara värst, min näsa blev till exempel inte det minsta randig i morse, nästan som om systemet har något emot mig, användaren krokodilen. Men, men, jag är av med rödnäsan innan vi landat imorgon och ränderna kan jag fixa till när jag hinner. Dream on. Arbetslivet börjar klockan 8:00 på måndag morgon och då har vi dragit FRAM klockan. Att hinna handlar förmodligen om att sluta drömma.

Mamma och pappa börjar sakta men säkert piggna till nu när vi ska åka hem imorgon. Nåväl, de har ju till tisdag på sig att njuta av semestern. När familjen K har åkt hem finns det inga smittokällor längre.

Sista kvällen hade vi bokat bord på "El Molino blanco", som betyder "den vita väderkvarnen". Grönskan slår emot en när man kommer innanför murarna och vi tänker på vår något mer avskalade trädgård hemma som inte riktigt står i samma prakt, åtminstone inte för tillfället... dream on.

Vi fick underbar mat och dryck med extra piff även till barnen. Hilda undrade varför de gjort så och jag svarade att de nog tyckte att Hilda och Einar verkade vara så trevliga barn så att det var därför, och bestämde mig i samma stund för att försöka göra vardagsmaten mer lockande hemma också i fortsättningen. Kanske borde jag lägga till ett dream on igen.

Kocken kom ut och började sjunga och dela ut rosor halvt överraskande och precis när han sjöng för damerna i vårt sällskap - vi var bara två vakna - hade Peter, som suttit beredd med kameran länge och väl, gått på toaletten.

Jag vet inte vad det är som gör att jag oftast bloggar om kvällarna och maten här på Teneriffa. Antingen gör de starkast intryck, eller är det de som liksom ligger längst fram i hjärnan när man sätter på datorn på kvällen. Eller så känns det bara som att kvällarna och maten förekommer mest, jag har inte räknat. Kanske är det helt enkelt så att jag vill göra en teneriffiansk uteätarguide i personliga förtecken. Dreeeeaaam on.

Inga kommentarer: