torsdag 2 april 2009

Semester i antågande

Häromdagen tittade jag på de chockartat höga priserna för mobilt bredband utomlands. Det billigaste bolaget tog ungefär 75 kronor per MB och det har väl gått redan när man öppnat aftonbladets sida, men som tur är kan man koppla upp sig via hotellet. Mina föräldrar har redan provat. Med andra ord kan vi blogga från Teneriffa! Följer du med på semester med oss?

Imorgon ska Peter få lite semester från barnen. Jag tar med dem till jobbet.
-Vill ni följa med mamma och träffa ba... ungdomarna?
-Ja, jag vill följa med och träffa ungdomarna! ropar Hilda glatt.
-Ja osså föllja mä o träffa huungdoomanaaa! säger Einar som om det vore bakelser eller fotbollar. Han har nog ingen aning. Frågan är om Hilda har någon aning hon heller. Får se om de blir positivt överraskade...

Tyvärr blir det ingen hemkunskapslektion. Det hade nog uppskattats.

3 kommentarer:

Nisse sa...

Vi väntar och ser fram emot att ni kommer ner till oss på Teneriffa. Det blir kul att ni vill blogga om er semester på vår dator
Stora kramar

Sofia sa...

Jag följer med!
Strunta i Aftonbladet och lägg upp badbilder istället. Sà har jag nàgot att fantisera om när jag sitter i mitt gamla kolgruvelandskap i norra Frankrike och lyssnar pà regnet :-)

Marie sa...

Okej! Då kör vi...