lördag 7 november 2009

Ullared - ett sant nöje

Tröttheten kommer över mig som ett slag i bilen mot Mårten Gåsfirandet. Den här veckan har varit riktigt tuff. Fredagseftermiddagen/kvällen i Ullared gick inte av för hackor. Det kostade en hacka också.

När jag ringer hem till Peter från bilen igår kväll låter det ungefär så här:
-Jag handlade faktiskt för mer än vad jag tänkt.
Lägger till:
-Jag hade tänkt 5000:-.
-Oh Herregud!
Han stönar.

Men när jag bär in kassarna och fyller hallgolvet med alla fynd är han också nöjd. Julklappsinköpen har börjat, behöver viss komplettering, men det går an. Mest nöjd direkt efter ankomsten är jag med glöggtomtarna. Idag är jag möjligen ännu mer nöjd med de tre scarfarna till mig själv, farsdagspresenterna och att Annelie och jag hann prata mer än på väldigt länge. Att vi fick räksallad och kaffe on the house till korven av självaste Ullareds-Ghassan förgyllde utflykten.

4 kommentarer:

Sanna sa...

Man blir alltid så chockad av att köpa så mycket saker på samma gång. Men om mna börjar räkna på vad grejerna skulle kostat ute på vanliga affärer så inser man ju trots allt att man "SPARAT" massa pengar :-D

Jag ska tillbaks till ullared sista helgen i november. Kunde inte motstå chansen att shoppa på Ullared i värsta julruschen och dessutom bo i husvagn när man är där nere. Har ju redan köpt det vi skulle ha förra gången så nu får jag chans att bara strosa runt istället och umgås med kompisarna. Nice!

Du, i länken till min blogg står att jag inte updaterat på 3 veckor...not true! Måste blivit något teknsikt fel.....

Linda sa...

NICE:) Kanske var tur att jag inte var med, nu när man är student o så... Kram

storskrutten sa...

hehe. tänk vad olika liv man kan ha, snart är knappt 5000kr vad jag har i månadsinkomst... :)
Tur att det inte finns Ullared i finland...

Marie sa...

Är faktiskt väldigt mätt på shopping nu. Visste inte att man kunde bli det...