söndag 29 november 2009

Två galärslavar i adventstid


Häromkvällen var jag trött och frusen och sa till Peter att ta hand om mig - med andemeningen att ta hand om allt med barnen, med julen, med tvätten, med huset, med städningen...
-Jag jobbar ju som en galärslav för den här familjen! svarade han.
-Det gör jag med! utbrast jag och inser med den lilla dialogen hur vi sliter och ligger i, timme efter timme och dag efter dag, utan avbrott, inte ens för advent.

Nej, absolut INTE för advent för nu har vi jobbat för att få det adventsfint, adventsrent och adventsljust. Nu åker vi ut i skogen efter gran, mossa och lingonris, ut på landet till en tomteparad och lämnar tomtarna på nya vaxduken och katten på spaljéstaketet. Två sovande tomtar i baksätet, en bloggande mamma och lite sol utanför fönstren. Kanske lite sinnesro.

Inga kommentarer: